Blog premiat

vineri, 30 octombrie 2009

Ziua mortilor sau Luminatia


Astazi plec la Negresti,ma voi ocupa de mormintele mamei si sotului meu...am cumparat crizanteme in mai multe culori si vreau sa le pun pe morminte,florile care au fost in vara au fost prinse de ger...
Avem cu toti mortii nostri,mergem la mormintele lor,spunem o rugaciune,aprindem lumanari si punem flori.La randul nostru,si noi vom fi mortii cuiva.In aceasta zi,1 noiembrie,mai ales in Transilvania,oamenii sarbatoresc Ziua mortilor.La cimitir,amintindu-ne de cei dragi care au plecat departe,acolo,ne gandim oare la mormantul nostru va veni cineva sa puna o lumanare,o floare? ...
Cimitirele sunt iluminate de mii de lumanari si de candele si sunt animate de rudele decedatilor care participa la parastase sau se roaga pur si simplu langa mormintele celor trecuti la viata de veci.Ma bucur de un lucru :ca nu se sincronizeaza aceasta data in toate localitatile,voi reusi astfel sa merg la mormantul socrului meu duminica iar sambata asta la mama si sotul meu....ei sunt ingerii mei pazitori...
Desi pot spune ca ingerii sunt si aici pe pamant, intr-un numar mai mare ca oricand, pe masura in care stim sa fim buni cu cei din jurul nostru. Ne aduc calauzire si confirmari, dar mai ales ei ne aduc aminte de iubirea care exista in fiecare dintre noi.


D-zeu sa - i odihneasca in pace!

2 comentarii:

  1. De acolo de sus...ne dau ...lumina de care avem nevoie in negura vietii

    RăspundețiȘtergere
  2. Am simtit asta...nu o data,m-au luminat in momentele de cumpana....

    RăspundețiȘtergere