Blog premiat

sâmbătă, 3 martie 2012

"Ce tie nu-ti place altuia nu-i face"

          Se spune ca fiecare om este unic in felul sau, fiecare dintre noi avem propriile valori, aspiratii afinitati si preferinte, luandu-ne dupa acest lucru am putea spune ca e o dovada de  egocentrism sa-i tratam pe cei din jur  in functie de ideile noastre, am da dovada de prea multa inflexibilitate, nu-i asa????
          Luand in considerare acest lucru zic ca poate ar trebui sa respectam si valorile si aspiratiile celor din jur, nu doar sa le impunem pe ale noastre mereu....VOI CE PARERE AVETI?

12 comentarii:

  1. Totdeauna ma gandesc ce as simti eu daca as fi in locul celuilalt, dar stii la ce duce asta? De cele mai multe ori ai parte de tratamentul fraierului! Si in toti anii astia...Doamne, stii cat de fraiera sunt? Niciodata n-am raspuns cu aceeasi moneda, desi, au fost cazuri cand persoanele respective meritau cu varf si indesat! Nu ma mai schimb, asa o sa mor...dar nu-mi pare rau, atrag oameni minunati si prieteni devotati!

    RăspundețiȘtergere
  2. marioara toader3 martie 2012 la 13:03

    Intelept proverb....daca este inteles cum trebuie.E ceva care tine de bunul simtz.Orice om are un punct de vedere...a ti-l exprima nu inseamna a ti-l impune...dar nici nu te poti face la nesfarsit ca nu vezi.Sa nu ne ascundem dupa perdea,toti ne dam cu parerea despre oameni,despre fapte,despre intamplari..Si de atatea ori auzi.."eu daca as fi facut..eu daca as fi fost pus in situatia....etc..Ar trebui sa fim de acord cu toate tampeniile care ne inconjoara...doar pentru a nu supara pe cei din jur?Si atunci inseamna ca aprobam crima ,violuri,furturi,mojicia..Nu..,categoric,nu.!! Imi spun parerea fie ca-i place ,fie ca nu -i place ,pentru ca EU nu as face asa ceva,ca sa fiu la randu-mi taxata.Sau cand o persoana a ales sa se expuna isi asuma riscul de a fi.."analizata!!Sunt de acord sa nu jignesti..sa nu injuri,dar si sa ai un punct de vedere ...argumentat.!!.Pentru ca altfel...nebagand in seama si nereactionand la ce se intampla in jur...inseamna a incuraja prostia,viloentza,incultura..etc.Si daca "ii fac " asta unei persoane...adica ii atrag atentia ,nu incalc proverbul..pentru ca si eu gresesc ,ca orice om...si daca mi se argumenteaza,accept parerea oricui..dar nu si cuvinte spuse ca barfa..,din invidie din ura..Pentru caa,o..da!!am vazut oameni care urasc!! Eu nu urasc ,nu cunosc sentimentul acesta..Eu iubesc oamenii ,asa cum sunt ei.!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sincer si cu mana pe inima spun ca nu respect!Nu ma pot abtine sa nu trantesc replici,uneori de nervi,alteori din necesitate.Incerc si eu sa ma abtin in a comenta ceva cu nervi,uneori reusesc dar uneori nu pot rezista!Cand fac prostia asta si dupa imi dau seama cat de mult am gresit (daca am gresit,se poate sa nu fi gresit in acele afirmatii)mi-as cere sincere scuze iar cateva zile mi-ar fi rusine sa vorbesc cu respectivul.Asa sunt eu,ma arunc cu capul inainte,iar dupa ma gandesc la ce am facut!
    Am incercat de multe ori sa ma si abtin si sa ma gandesc la situatie cu calm si am reusit sa rezolv probleme fara nervi.Pe cat posibil am sa incerc sa nu mai actionez in halul asta!Intradevar trebuie sa ma pun in pielea aceluia care prieste mesajul de la mine si sa ma gandesc cat de mult l-am facut sa sufere...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Faptul ca recunosti, accepti si constientizezi asta este primul pas si cel mai important! E bine ca ti-ai dat seama ca lucrurile se pot rezolva mai degraba si mai frumos cu calm, decat prin nervi! Succes! :P

      Ștergere
    2. Faptul ca recunosti, accepti si constientizezi asta este primul pas si cel mai important! E foarte bine ca ti-ai dat seama ca lucrurile se pot rezolva mai degraba si mai frumos cu calm, si nu cu nervi. Succes! :)

      Ștergere
  4. Sigur, ca da , acest proverb, cu mare talc ,este o minuntata invatatura pentru multi dintre noi, indiferent de piedestalul pe care suntem sau nu . Nu incerc sa jignesc sau sa comentez cu sarcasm cele afirmate de unii sau altii, doar avem libertatea sa gandim si sa facem ce si cum vrem fiecare din noi, nu ? Respect dorinta de afisare (ostentativa ) a multora din juru-mi , a ceea ce ei vor sa para ,caci , pana la urma cu intelepciunea , datorata trecerii anilor, vor intelege ca mai presus de toate, este in primul rand Respectul aproapelui si apoi cel de sine si acesta se datoreaza si educatiei primite candva .De ce atata zaduf, atata inversunare si rautati, ( uneori nejustificate, pentru cei ce de curand au intrat independenti - in viata asta plina de mizerii ) , cand avem atatea moduri de informare pentru a ne corecta felul de a ne exprima , sau drumul gresit pe care am plecat pentru o Viata ? NU , nu voi face Raul pe care il primesc ci consider ca acela , este un pas inainte pentru mine personal si ma situeaza undeva deasupra celor josnici..., caci asta este de fapt Josnicie cladita pe Invidie .

    RăspundețiȘtergere
  5. tine-o tot asa.
    http://renegate4ever.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  6. viata ar fi mai frumoasa dk am gandi macar jumate din noi asa... este atat de simplu si totusi nu o facem

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca ne-am ghida vietile dupa acest simplu proverb lumea ar deveni mai buna ,mai frumoasa..

    RăspundețiȘtergere
  8. Mesajul e foarte clar ca SI DE VOI IMI PARE RAU, DAR DUPA MINE MI SE RUPE SUFLETUL. Valabil pentru mai toti oamenii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vorba lui Creanga, nu?" mila mi-e de tine..dar cand ma gandesc la mine mi se rupe sufletul!" ;)

      Ștergere
  9. Se spune ca o duzina de proverbe, acestea numai, dar tinute cu sarguinta, ajung unui om sa aiba o viata fericita si fara probleme.
    Subscriu de asemenea cdelor spuse de Sageatta Gabriel si as mai adauga ca sentimentul unicitatiii este de fapt o formula mai 'deocheata': toti suntem unul, sau unu. Toti avem aceleasi nevoi, dar ne manifestam diferit, pentru ca avem disponibila diversitate la infinit.

    RăspundețiȘtergere