Blog premiat

sâmbătă, 10 octombrie 2009

Una calda,una rece...

Am senzatia ca la Imola timpul zboara,nu curge alene,ca si acasa...prietena mea imi ofera zilnic ceva nou,zilnic ma simt rasfatata si ma intreb:...Doamne ce am facut sa merit atata fericire?!
Ieri am participat la o sarbatoare imoleza"ARRIVANO LE CASTAGNE"...am terminat ziua la un restaurant unde s-au servit "tortelli al ragu"...coltunasii ,erau umpluti cu branza de vaci si spanac maruntit fin,fin...iar sosul ragu pe care il fac si eu acasa la lasagne,aici are un gust deosebit,deh!!!copiem noi retetele,dar nu ne ies ca la ele acasa...vreau sa spun ca mi s-au parut atat de gustosi ca felurile care au urmat au ramas neatinse(spre rusinea mea,pentru ca imi dau seama ca este nepoliticos sa faci asa ceva...)...spre final au venit castanele coapte si vin brule,colac peste pupaza...era si aniversarea cuiva prezent in restaurant si s-a adus un tort urias cu ciocolata,pe care l-au impartit tuturor celor prezenti in restaurant(desi imi place tortul cu ciocolata la nebunie,credeti-ma am refuzat...nu se mai putea...!!!)
Azi,insa,am avut un mic disconfort,am fost la un supermarket sa facem cumparaturi pentru maine(desi,Mauritzio cand a ajuns acasa ne-a spus ca maine vom lua masa la San Marino....nu va spun cat de fericita sunt,sotul meu a fost cu ani in urma in Italia prin IPA,la o competitie sportiva intre politistii satmareni si cei din Italia,imi amintesc ca mi-a adus niste daruri deosebite de la San Marino...si mi-a promis ca ma va aduce si pe mine sa vad...n-a mai apucat din pacate,dar il duc eu maine din nou in mintea mea...gratie prietenilor mei)...asa, scuzati-mi paranteza,dar stiti prea bine cum ma pierd eu in detalii....sa continui cu relatarea intamplarii de dimineata din magazin,evident ,ca noi vorbim romaneste cu Camelia,n-am reusit inca sa-mi insusesc limba,desi pricep tot,am avut de mica inclinatii pentru limbi(fiica-mea cea mica ma mosteneste,desi cand era mica imi amintesc ca auzindu-ma pe mine vorbind cu mama ruseste,de necaz ca nu intelegea ce vorbim,a inceput la un moment dat sa insire cuvinte care nu insemnau nimic ,dar, care un necunoscator de limba putea sa jure ca sunt pe ruseste...era haioasa tare,mai apoi a invatat cite ceva...foarte putin totusi...
... franceza si engleza au fost limbile care le-a invatat pentru ca i-au placut cum suna..)
Asa,si cum va spuneam stateam la rand la casa,sa platim cumparaturile,in fata noastra un domn cam la 35 de ani lasase caruciorul in fata noastra obstructionandu-ne avansarea,Camelia ii spune"va rog,luati caruciorul...sa pot sa-mi pun pe banda alimentele..."la care barbatul spune:"...impinge-l!"el ocupandu-se mai departe cu aranjatul in pungi a produselor cumparate...evident , Cameliei nu i-a convenit imperativul folosit si i-a spus:"daca ma rugai,poate o faceam,dar asa mi se pare o impolitete..."la care tipul nici una nici alta o face prost educata...waw!!!!cand am auzit asta am regretat ca nu m-am straduit mai mult sa invat limba,sa pot sa fac opinie,pentru ca cei din jur,chiar daca au realizat ca tipul e obraznic n-au comentat ci doar au privit spectacolul fara comentarii,si toate acestea pentru ca suntem romani,pentru ca zilnic la posturile italienesti de TV se anunta furturi,violuri,si alte chestii care ne fac de ras neamul,si ii determina pe majoritatea italienilor sa ne priveasca de sus...sau cu suspiciune.
Eu zic ca si legile lor sunt prea moi,pai, frate, il tin inchis pe un netrebnic care fura ,un an,ii dau drumul...pai,asta ce face ajuns in mijlocul strazii?...nu se apuca de furat din nou???...ba da!!! pune-l d-le, pe avion, cum au facut francezii si da-i interdictie...ca altfel suferim o seama de romani de buna credinta...
Cred ca modul elegant in care a ripostat Camelia,(pentru ca discutia a continuat pina la masina...)a dovedit ca mai exista si romani civilizati,educati, in Italia care sunt respectati de cei din jurul lor,datorita comportamentului lor..vreau sa va spun ca pe mine datorita Cameliei ma saluta toti vecinii ei...lucru care nu poate decat sa ma bucure...
Pfai,dar iar m-am intins!!!ies....dar intru mai spre seara din nou....sa aveti o seara placuta,alaturi de cei dragi voua,a mea cu siguranta asa este!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu