Blog premiat

miercuri, 15 iulie 2009

Nu uita ca esti roman!




Poate e vorba despre o deformatie profesionala,faptul ca am functionat 20 de ani ca muzeograf,poate asta ma face sa-mi amintesc acum de spiritul poporului nostru,de traditii si obiceiuri,datini,credinte,rugaciuni,descantece,superstitii....in zilele noastre,societatea se pare ca este preocupa de altceva,e obosita de viteza in care se deruleaza totul,de ritmul demential in care alergam pentru bunastare,pentru confort pentru siguranta...


Prea multe infuiente din afara ne-au otravit sufletul...si uitam de noi de originile noastre ,si mi se pare chia foarte trist....nu ma indrept mai departe cu privirea decat la mine in casa,zilele trecute o ascultam pe Veta Biris,cand vine fiica-mea cea mica si-mi spune intr-un anume fel"ce asculti ,mama?..."de parca ar fi fost un sacrilegiu...m-am uitat dojenitoare la ea...si am dat muzica mai tare...drept protest...


ca sa va conving va dau si voua linck-ul:








pai cum sa nu simti ca ti se face parul maciuca ascultand-o?


Hai sa ne deschidem sufletul spre valorile noastre romanesti...sa nu le pierdem incet incet..pentru ca ne pierdem pe noi fratilor!...este inconstienta ceea ce ni se intampla...sa-ti fie rusine sa asculti o muzica populara? dar nu ni se pare grav sa poluam fonic cu manele ..sa dam la maxim pe Adi Minune sau Vijelie,sau cum s-o mai numi el...


pai nu mai bine ascult asta?:




al meu sot,era innebunit dupa cantecul asta...toata lumea stia ca-i cantecul lui preferat la chefuri...si orchestra care il stia(era persoana publica)la nunti si petreceri i-o dedica...pai,simti ca te inalti,pur si simplu,esti mandru doar ascultandu-le pe Sava Negrean si Veta Biris...ca esti roman!


Credeti ca suntem mai cool daca ascultam numai muzica straina?Gresit!!!!


Sa mai amintesc despre portul nostru...in Oas si in Maramures mai ai ocazia sa vezi si astazi in zile de sarbatoare lumea in strai popular si te simti mai curat,mai roman,vazandu-i asa...e o placere sa vezi explozia de culoare,culorile acelea vii din costume,vii si deschise ca sufletul nostru ,al romanilor.


Imi amintesc ca aveam turisti care pur si simplu isi doreau sa ia cu ei o bucata de tasatura originala departe in America,in Europa sau in alt continent de pe pamint unde soarta i-a dus...si nou romanilor care suntem aici in tara..sa nu ne fie drag si dor de noi?


De ce?


De ce uitam de noi?de ce vrem sa uitam de unde ne tragem?...imi amintesc ca intr-o zi un taran care dorea sa-si uite originea,si care mi-a lasat un iz searbad in suflet mi-a spus(trecand pe linga gardul de nuiele al muzeului):"Doamna ,eu le-as da foc caselor,nu vreau sa-mi aduc aminte ca am trait in astfel de casa..."m-am uitat cu jale la el...si desi am fost ocupata,tocmai se apropia un grup de vizitatori de poarta muzeului,i-am explicat ca nu trebuie sa-i fie niciodata rusine de originea lui...de traditie,de port ca restul oricum au pierit de mana noastra si pe limba noastra cum s-ar spune...ne-am cam risipit,pe bani marunti...


Sa nu ne fie niciodata rusine cu noi,sa nu ne fie rusine ca iubim tara,ca iubim Romania!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu