Blog premiat

sâmbătă, 19 septembrie 2009

Parfum de toamna





E tarziu acum cand ma apuc sa scriu...
Am avut o zi plina in care m-am simtit extrem de bine,ziua a semanat cu o zi din trecutul meu cand nu eram singura,cand participam la cules de vie la amici de-ai nostri impreuna cu sotul meu,exista acel farmec al zilei de"surechi"cum se spune in zona noastra ...desi am plecat tarziu de acasa,deh!!!n-a depins de mine in principal ci de fiica-mea care a avut putina treaba de dimineata...oricum chiar daca am ajuns acolo dupa ora doua am mai prins ceva galeti de struguri...
Va spuneam ca prezumtiva mea cuscra este o gospodina perfecta,ne-am ospatat ca lumea,nu insir bucatele pregatite sa nu va fac pofta,vreau sa spun doar ca eu ador mesele de la tara,au parca alt farmec,totul este bio si parca savurezi altfel tot ce ti se ofera...mie toate astea imi aduc aminte de copilarie,am crescut la tara si n-o sa pot uita niciodata frumusetea acelor timpuri..,mirosul painii de casa,a cozonacilor proaspat scosi din cuptor...am regasit mai apoi asta la soacra-mea,ea facea in fiecare sambata paine de casa in cuptorul care il avea in bucataria de vara pe care si azi o mai are cu pamint pe jos....ne facea si noua cate o paine mare cat o roata de car,mie imi placea sa rup o bucata atunci cand o scotea din cuptor fierbinte,o bagam in smantana proaspata de pe ulcele care stateau la prins in geamul din tinda bucatariei de vara si alta mancare nu-mi mai trebuia desi ea se pregatea biata cu tot felul de bunataturi, supa de pui de casa,fripturi si mai stiu eu ce alte tentatii culinare...imi placea la nebunie si la ea...ma simteam in elementul meu,ca la mine la muzeul in aer liber al Tarii Oasului...(hmmm!!!vedeti vorbesc de parca nu m-as fi pensionat de trei ani de zile...de parca as mai fi si acum muzeograf...).
Sa revin la ziua de azi,ca m-am departat putin...asa!bucatele la urma au fost stropite cu must...nu se putea altfel la un cules de vie...a fost primul must baut in anul acesta,mi s-a parut foarte dulce si cu o aroma placuta...stiu ca maine el va fi mai bun...l-am lasat la decantat, azi n-am facut exces...
Inchei prin a va spune ca a fost o zi perfecta!
La mine acum miroase a gutui(mi-am adus citeva acasa...)a struguri albi si negri...
parfum de toamna,
parfum cu amintiri de odinioara...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu