Blog premiat

miercuri, 12 octombrie 2011

Nu te bucura de rau ca vine si raul tau..

   

...Este un vers dintr-un cantec popular, "nu te bucura de rau, ca vine si raul tau.." un vers care spune multe!...si care are multa acoperire in realitatea noastra , a lumii in care traim...si tocmai am mai scris intr-un articol despre aceste lucruri, se pare ca mi-a fost citit insa un alt articol, in care a fost mai vizata persoana in cauza decat acesta, oricum ma bucur de ceva, ca in pofida "micimii"mele ma citeste.....
In cantul popular sunt aduse  des aceste sentimente "parazite" cum sunt invidia ,  mania si consider ca aceste sentimente apar atunci cand stima de sine este scazuta,sentimentul valorii de sine  si chiar a iubirii de sine este la cote minime, bursa trairilor personale ajunge sa-i impinga pe acesti oameni sa recurga la tot felul de gesturi care  in loc sa le aduca  bucurie sufleteasca ii coboara pe treptele insatisfactiilor, inadecvarilor, de unde si frustrari peste frustrari.... ce mi se pare mai grav e faptul  ca le da interdictie la dragoste si bucurie, ma intreb atunci care e rostul gazduirii lor?? de ce se alimenteaza unii oamenii cu astfel de sentimente parazite? imi poate explica cineva???     Dragilor, eu cand sunt atacata nu ripostez intr-un mod prea vehement, si poate tocmai de aceea, unii o fac si a doua oara si a treia oara, dar judecata mea este alta, persoana in cauza nici macar nu merita sa-mi racesc gura, si atunci de ce as face-o?....ma retrag,de ce sa-i dau satisfactie? hmm! refuz! refuz pur si simplu!!! azi insa am o "satisfactie" deosebita! nu ma bucur de raul nimanui, dar  se pare ca nu intamplator exista zicala aceea romaneasca:" cine sapa groapa altuia, cade singur in ea..."
    Acea persoana se credea mult "evoluata",si apoi gresit poate spus ca se bucura, pentru ca,  respectiva persoana nu  cred ca stie sa se bucure de nimic...tocmai de aceea are o disponibilitate mare spre a crea discordie si rautate in jur, acum se pare ca a recurs la o alta metoda, lovitura sub centura... a lovit oameni nevinovati, oameni care au crezut in el! jalnic om! 
      O sa ziceti si de ce totusi te mai intereseaza?...nu ma intereseaza...chiar nu...insa daca tot s-a luat de sufletul meu, vreau sa-l intreb, daca esti atat de grozav, si daca iti merge atat de bine...si esti atat de multumit de viata ta, de ce arati cu degetul dupa altii?...pentru ca eu cand sunt fericita , nu pot sa fiu agresiva, rautacioasa si mai ales sa jubilez, cand cuiva i se intampla ceva neplacut...daca pot il ajut cu un sfat(daca mi-l cere evident),cu o vorba  buna...dar, nicidecum nu ii mai dau in cap, ca si-a luat el destul...si apoi, exista cineva perfect pe lumea asta??? si unde pui ca se mai crede si persoana iubitoare de D-zeu!!! valeu, maica...!!!!daca ai curajul sa-l mai pomenesti si sa sustii ca ai avut in familia ta si preoti, e chiar mai jalnic! Doamne iarta-l ca nu stie ce face...atat pot sa spun, nu-l judec, ca nu am dreptul, de judecat are dreptul sa ne judece doar El!
    Nu savurez raul nimanui, oricat de mic sau mare ar fi el...nu consider ca sunt rasplata pentru raul care mi l-a facut mie, am aflat insa fara sa ma interesez de tot, pur si simplu intamplator!...ce ti-e si cu netul asta...chiar  dupa status-ul de la YM, poti afla o multime de lucruri...si poate durerile il fac mai vulnerabil si mai putin dusman tie!
      Eu zic ca Loredana...zig- zagga...zig zagga...cam asa e si viata in zig-zag....dar, e bine asa cum e...!!! sanatate si numai voie buna tuturor!

6 comentarii:

  1. In mod normal nu ai recunoaste nici in fata ta, cu lumina stinsa si fara vreo oglinda prin apropiere, ca te bucura un lucru rau intamplat unui prieten. Doar ca nu e tocmai asa. Aminteste-ti de toate cinele/serile in bar/ serile cu multa inghetata in fata televizorului prilejuite de vreo despartire lacrimogena a celei mai bune prietene. Nu-i asa ca iti amintesti cu nostalgie de discutiile acelea nesfarsite? Atunci inseama ca ti-au placut. Deci ca te-ai bucurat.

    Acum, mai rememoreaza si clipele alea in care te-ai sculat din pat cu parul valvoi si ai alergat la masina ca sa recuperezi pe cineva aflat in pana intr-un camp, in miez de noapte. Te-ai simtit utila? Iti amintesti inca momentul acela ca pe unul in care ai fost un fel de superwoman? Atunci inseamna ca ti-a placut, deci te-ai bucurat.

    Si mai cu seama, gandeste-te un pic si la momentele alea in care a venit cineva sa iti ceara un sfat pentru ca i se parea ca este intr-o situatie fara iesire. Ei bine, daca iti este drag pentru ca ai gasit vorba cea mai buna sau sfatul cel mai potrivit, si asta te face pe tine sa te simti mai bine, mai inteleapta si o mai buna prietena, afla ca, si cu ocazia asta, se cheama ca te-ai bucurat de raul altuia.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca e sa despicam firu'-n patru sa acceptam ca m-am bucurat ca am putut fi utila...dar nu m-am bucurat de raul lui!
    M-a amuzat insa status-ul unei prietene suna cam asa"Toata lumea iti vrea binele, atentie!!! sa nu ramai fara el!":))

    RăspundețiȘtergere
  3. Tasha, sa stii ca ai dreptate, cand spui ca, atunci cand iti merge bine si te simti fericit si implinit, nu mai poti sa arunci cu rautati in jurul tau...
    Hai sa dea Domnul mai multa bucurie in suflet!T

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult draga Elena, eu asa simt, asa ma comport!>:D<

    RăspundețiȘtergere
  5. cand cineva imi face rau ,nu-i platesc cu rau ,ci caut sa lamuresc situatia ,dar uneori persoana in cauza nu doreste sa recunoasca ,ei atunci cand pateste ceva rau ,de ce sa nu recunosc ,ma bucur si imi spun ,asta e de la Dumnezeu ca de alta data sa recunosti fapta ,asta e parerea mea TASHA ,am dat un ex.
    sa fi iubita !

    RăspundețiȘtergere