Blog premiat

joi, 20 august 2009

Despre prietenie...




De cand ma stiu am fost o persoana deschisa si dornica de socializare,dornica de a cunoste oameni noi,de-a lega noi prietenii,pe care le-am intretinut mai mult sau mai putin,uneori poate a fost vina mea ca au ramas nealimentate in timp ,alteori poate vina celorlati..pentru ca exista si aceasta notiune de timp care pur si simplu nu ne permite sa facem ce vrem!
Cum vad eu prietenia?sau ce inseamna ea pentru mine?...inseamna iubire(sa-i fii alaturi si la bine si la rau,sincer si deschis...).Nu fac scenarii de intretinere a prieteniei,pentru ca viata iti ofera atatea posibilitati,dar vreau sa spun ca in realitate mi-am intretinut prieteniile prin vizite reciproce,care pot constitui adevarate momente de cunoastere,de invatare si de schimb de cunostinte din care castigam atat eu cat si prietenii mei...
Vorbeam zilele treceute cu o prietena virtuala care imi povestea ca a dat cu mopul in lista ei...a considerat ca mai bine prieteni putini dar de calitate,sincer eu n-am puterea sa-i sterg pe cei adaugati listei mele...desi trebuie sa recunosc, sunt unii cu care n-am reusit sa schimb o vorba...sau carora nu le-am lasat un comentariu pe pagina la un blog...pentru ca deh!n-am avut timp sa le cuprind pe toate,dar poate nici ei nu s-au invrednicit cu acest lucru...si atunci ajung la concluzia ca poate ar fi cazul sa-mi selectez si eu prietenii,pentru ca intretinerea prieteniei se face prin lumina,prin descoperire si nu prin izolare...un simplu "ce mai faci?!" valoreaza uneori mai mult decat o sumedenie de cadouri....Consider ca nevoia de prietenie se naste din dorinta de automultumire...sincer sunt extrem de bucuroasa cand pot sa-l fac multumit bucuros,pe cel de linga mine...mai mult decat atat bucuria lor ma ajuta mai mult pe mine decat pe ei..pentru ca toti dorim sa fim apreciati...cand cei din jur apreciaza munca ta,stradania ta...iti confera o mare placere...
Si mai e ceva,prietenia devine mai frumoasa atunci cand te lasi ajutat(desi cu greu am realizat si eu acest lucru)...ca tot vorbeam de ajutor...m-am simtit extrem de utila cand la sugestia unei prietene virtuale am reusit sa dau un pret unei lucrari (ea fiind o pictorita amatoare)eu avind ceva vechime ca muzeograf si trecandu-mi prin mana lucrari de valoare...i-am sugerat" sa nu se vanda"cu bani putini pentru ca astfel implicit isi scade valoare...mai cu seama ca lucrarile ei sunt apreciate.
Aaaa...mai vreau sa spun ca-mi place sa mi se spuna sincer parerea,sa nu fiu "protejata" sa zic asa...pentru ca la randul meu incerc sa fiu la fel sincera,cu toate ca am observat ca sinceritatea mea a atras uneori antipatia,si poate nu intamplatoare maxima lui N. Iorga:"Fereste-te deopotriva de prietenia dusmanului si de dusmania prietenului."
Va blestem sa fiti iubiti si sa aveti parte de cat mai multe prietenii adevarate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu