Blog premiat

vineri, 23 septembrie 2011

"rai da' buni" ...sau buni la rautate?

   Am vorbit  in urma cu doua luni  la o emisiune de-a mea la radio despre rautate, am intrebat ascultatorii daca ar avea posibilitatea de-a inchide rautatea lumii intr-o cutie, ar facea-o?...unii mi-au raspuns ca nu exista o cutie atat de mare sa cuprinda  in ea rautatea, sau poate ar trebui mai multe cutii  de zeci de tone capacitate sa fie posibila incadrarea ei...
    Ma intreb retoric, de ce unii se hranesc cu rautate... cu cat  nesat o "infuleca" si arunca apoi in dreapta si-n stanga vorbe care  sigur numai cinste nu le fac...dar, mai conteaza? mai conteaza cand  vrei sa fii rau  mijloacele prin care  te manifesti? categoric nu! in ultimul timp am avut parte de astfel  de" mostre", ele vad ca , se continua, si ma intreb, atat timp cat avem posibilitatea de-a trai fara ura si invidie  si intr-un echilibru normal cu cei din jur...de ce alegem sa fim rai?
    Imi amintesc ca unii mi-au spus ca ar fi plictisitor fara rautate, ar fi anosta viata....pentru ca de fapt  raul si binele e pe undeva Yin si Yang,orientalii prin acest  simbol Taiji  vad interactiunea eterna intre cele doua,precum fetzele unei monezi care nu pot fi separate, carevasazica, nimic nu este in intregime, in fiecare lucru este si opusul ei, problema zic eu este atunci cand  dintr-un punct creste prea mult potentialul intr-o actiune...cand se merge prea exegerat pe una dintre cele doua fetze ale monezii, starea sau actiunea ia proportii...o ia la vale cu alte cuvinte si nu e chip s-o opresti! si nu mai stii pe care parte a monezii te afli..pe cea alba sau pe cea neagra?
     Imi aduc aminte ca cineva mi-a spus ca rautatea este o proba a credintei, hmmm!!! ciudat...nu-i asa?...as zice mai degraba, ca rautate te face mai slab, iti da o stare de invaliditate, cam asa as crede eu,te desfigureaza in timp, te indeparteaza in timp de oamenii din jurul tau, pentru ca cine doreste sa-ti fie alaturi cand tu ai accese permanente de ura, rautate si invidie?...poate iti da tie ca  persoana o senzatie de superioritate...iti spui in gandul tau"i-am facut-o...am aranjat-o...sunt tare!!!" dar, chiar daca asa cum spunea fosta mea sefa de la un radio unde eu am inceput  activitatea,"Olga, la rautati se raspunde tot cu rautati"...n-am sa pot face asta niciodata!..de ce? pentru ca rautatea naste rautate, mi s-ar raspunde la fel...si la ce mi-ar folosi? lasa asadar rautatea pe seama celor care stiu s-o "carmuiasca", s-o conduca spre ceea ce isi doresc ei...mai devreme sau mai tarziu se va intoarce impotriva lor!
   Am o intrebare...credeti ca rautatea ne poate face mai fericiti?
   Am sa inchei cu imbratisarea mea de dor si drag pentru voi toti si va doresc un weekend implinitor, un weekend binecuvantat!


  Sursa foto:


www.avatare- messenger.com/

6 comentarii:

  1. Off!!! ce pot sa spun e ca descrierea rautatii oamenilor sau a unor situatii dramatice nu prea ajuta cu nimic....raul e permanent...nu vom scapa de el niciodata!!! si totusi? care ar fi caile de eliminare a raului din viata noastra (macar partial, daca nu ne sta in puteri sa o facem in totalitate)....aici cred ca trebuie accentuat. Si trebuie sa incepem cu fiecare dintre noi...pentru ca nimeni nu e perfect...asta e parerea mea!
    Un weekend placut si tie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca pamantul este o cutie...in care se vede ca nu prea mai incape rautatea lumii...
    Asa cum spune si Carmen, trebuie sa refacem ceva, incepand cu interiorul inimii noastre si zic- Dumnezeu sa ne ajute, pentru-ca lumea in care traim, sa fie cava mai frumoasa.
    Sa ai un sfarsit de saptamana cu senin in suflet draga Tasha!

    RăspundețiȘtergere
  3. e spune ca daca cineva iti da o palma, sa intoarcem si obrazul celalalt. la mine depinde in functie de starea de spirit: as putea face cum se sfatuieste proverbl, dar a fi una din zilele mele bune:)) pentru ca in general si eu sunt destul de razbunatoare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Răutatea oamenilor... ăsta e un subiect inepuizabil, întrucât motive de “discutat” se ivesc zi de zi, ca să nu zic secundă cu secundă. Ce e răutatea? Răutate e când primeşti răspuns la ajutor un spate mare şi lat, răutate e când îţi înjunghii prietenii pe la spate, răutate e când răneşti cu bună ştiinţă, răutate e când batjocoreşti, răutate e când sufli unui prieten o şansă, răutate e când refuzi ceva în pofida rugilor şi a implorărilor, răutate e când florile işi pierd parfumul şi culoarea, răutate e când lumea devine vidă şi rece, răutate e când meschinaria şi propriul interes te acaparează, răutate e când seninătatea unei zile de vara te lasă indiferent. Răutatea e: meschinărie, egoism, nerecunoştintă, batjocură, perversitate - toate astea la un loc definesc cel mai bine conceptul. Partea proastă a lucrurilor - de fapt singura parte a lucrurilor - e aceea că oamenii sunt în ziua de azi mai răi ca niciodata şi că te loveşti de răutatea şi invidia lor la tot pasul. Sunt perioade în care unii uită când li s-a întins ultima dată mâna ca să se ridice sau să se oprească din cădere… şi devin din ce în ce mai răi…

    RăspundețiȘtergere
  5. Mulţumesc lui Dumnezeu că nu fac parte din categoria oamenilor stăpâniţi de ură şi invidie, poate şi pentru faptul că în inima mea există prea multă iubire, aşa că nu mai este loc şi pentru ură sau invidie. Aşa că prefer să-i ignor pe cei care mă atacă la tot pasul (de cele mai multe ori fără un motiv real, ci doar pentru că asta îi face să se simtă bine, din invidie, sau pur şi simplu pentru că lucrurile nu merg aşa cum îşi doresc ei) şi să merg mai departe, încrezătoare in puterea iubirii pe care o ofer şi o primesc zi de zi de la persoanele dragi mie.

    RăspundețiȘtergere
  6. E foarte adevarat ce ai spus! Rautatea, invidia, ura...in fapte, gesturi oricat de mici, vorbe si gand, toate se intorc asupra celui care are le emite. Nu stiu daca oamenii sunt rai sau inraiti, ori poate doar ignoranti si nu constientizeaza ca isi fac rau numai si numai lor cu asa ceva. Din pacate traim intr-o lume in care nu suntem protejati de ziduri, ci numai de ceea ce purtam in suflete. De aceea puterea iubirii e atat de importanta pentru noi toti! Si cred ca e important si sa ne pastram speranta, credintza intr-o farama de bunatate, intr-o mana intinsa de un necunoscut, o vorba care ajunge direct la inima si alina cum nu sperai sa o faca...poate intr-un zambet!

    RăspundețiȘtergere