Blog premiat

duminică, 19 februarie 2012

Ce inseamna de fapt prietenia?

   Vorbim zilnic despre prietenie, folosim cu  generozitate acest cuvant chiar si pe site-urile de socializare, ti se cere prietenia cu x,y..si  probabil  multi dintre noi nu stim cum ar trebui definit acest cuvant, luat asa, la sensul lui adevarat pentru ca tot mai des auzi spunindu-se"nu cred in prietenie adevarata", ba mai mult  avea dreptate o bloggerita care spunea ca  multi nu credem in ea, pentru ca  nu am intalnit-o, nu stim cum  arata, pe ce se bazeaza ea....poate avea dreptate, pentru ca multi dintre noi avem prieteni,dar ei stau in jurul nostru doar asa din interes...am gasit o definitie aforistica in " Dictionarul Diavolului" de Ambrose Bierce...ea suna asa:
     "Prietenia.O ambarcatiune suficient de mare pentru a duce doi cand este vreme buna, dar numai unul cand este vreme rea". Avem tendinta de-ai  numi prieteni pe acei oameni prietenosi, de treaba , de ajutor, poate nu e gresit  s-o facem dar, putini dintre ei sunt speciali, adevarati.Citisem undeva ca un om are cel putin 200-250 de lucruri comune cu orice alt om, poate de aici si apropierea care ne face uneori  sa-i numim mult prea repede prieteni pe unii oameni din viata noastra.
       Ce inseamna pentru mine prietenia?...ceva dincolo de  timp, distanta, de cuvinte, de opinii, aparente...am multi prieteni, pe unii ii intalnesc  mai des pentru ca simt nevoie de confort,  bucurie, imi dau o stare de pace, de bine, ma apreciaza, ii apreciez, ma admira, ii admir...nu se conditioneaza un sentiment de altul dar se intregesc.
      Unii dintre ei, si-au manifestat  prietenia prin gesturi mari, vezi aici prietenia cu  draga mea CAMELIA  ANDREI, despre care am vorbit in multe  din articolele  mele, altii si-au manifestat-o doar prin cuvinte,cu unii am opinii diametral opuse, cu majoritatea insa am opinii comune, apropiate, asta nu inseamna ca nu pot ramane prietena cu ei...ei nu incearca sa-mi schimbe gandirea, precum nici eu nu  fac asa ceva..ii iau asa cum sunt, inima mea ii iubeste asa!...adevarul meu nu poate fi si adevarul lor...el poate fi si de o parte  si de alta...
      Nu le port pica daca ei au reusit acolo unde eu n-am reusit, a fost sansa lor, nu-i invidiez, dimpotriva, ma bucur pentru reusitele lor, nu ma cred superioara nici celor care nu au reusitele mele, mizez  mereu pe completare....multi oameni se perinda in viata noastra, putini insa devin o constanta-n  sufletul nostru, sau o sansa sa devina, la fel cum si reciproca este valabila.
     Nu mi-am numarat prietenii, nu stiu exact cati am, pentru ca poate  vis-a-vis de unii am avut si eu momente de slabiciune, am gresit, sau poate au gresit si ei , nu mi-am pus insa niciodata problema razbunarii  vis-a-vis de  cei  care m-au facut sa sufar,  pentru ca prietenii nu sunt oameni perfecti, asa cum nici eu nu sunt perfecta! Unii si-au recunoscut greseala, asa cum am facut si eu...altii  mai putin, dar una peste alta, eu spun asa, un singur prieten  de-am avea , alaturi de noi, altul decat D-zeu, eu zic ca ne putem declara bogati, nu numarul lor conteaza...ci faptul ca ei exista si-i simti  alaturi, simti prietenia lor, te asculta si-i asculti, te respecta si-i respecti...pot sa spun  ca urmare, ca ofer si primesc, iubesc si sunt iubita, sunt lucruri care ne fac viata mai frumoasa. Nu putem rezona cu toata lumea dar macar cu cei  buni, utili, frumosi din viata  noastra merita sa ne manifestam ca atare adica sa fim  frumosi, speciali, sa nu-i abandonam cand noua sau lor nu  le merg lucrurile asa cum ar trebui!
   Si pentru ca eu am ingerul meu pe pamant - Camelia Andrei, pentru ea, special  acest clip, vocea acestui tanar talentat- Declan Galbraith  ma  sensibilizeaza mult...





16 comentarii:

  1. Viata lunga prietenilor tai, sa-ti fie aproape mereu!...SAU MACAR ATUNCI CAND SIMTI NEVOIA ACUTA SA-I INTALNESTI!

    RăspundețiȘtergere
  2. Prietenul adevarat e cel pe care nu te poti supara ,indiferent de situatie , sau ca sa dau alta definitie : Prietenia este legatura dintre mana si ochi , in care ochiul plange si mana sterge lacrimile . Prietenul adevarat e cel care , atunci cand esti fericit , el imparte fericirea cu tine , iar daca esti suparat , nu plange impreuna cu tine , ci reuseste sa te faca fericit . Nu trebuie sa semanati foarte mult , ci sa va intelegeti bine .

    RăspundețiȘtergere
  3. Prietenia adevarata este un lucru care se gaseste foarte rar.Atunci cand vorbim de prietenie ,in general ne gandim la o relatie amicala bazata pe sinceritate reciproca. Acest gen de relatie este cea mai echilibrata si usor de pastrat dintre toate. In principiu, oricine ar putea sa mentina o relatie adevarata de prietenie, sa respecte anumite reguli si "obligatii' pentru ca apoi sa se bucure de toate drepturile, libertatile si implinirile pe care ti le aduce. Cel mai insemnat aspect al unei prietenii adevarate este ca aceasta sa reziste testului timpului, atat la bine, cat si la rau.

    RăspundețiȘtergere
  4. O prietenie adevarata se bazeaza pe incredere reciproca, iar secretele impartasite prietenilor buni nu trebuie sa ajunga la urechile altora, indiferent de cat de superficial si inofensiv ti se pare. In situatiile stanjenitoare, fii colacul ei de salvare si implica-te in problemele ei; la randul ei, va face acelasi lucru pentru tine...

    RăspundețiȘtergere
  5. Niciodata sa nu profiti de pe urma celor pe care ii numesti prieteni. Pana la urma, este o diferenta clara intre un sprijin si un fond de sprijin, iar o relatie de prietenie este caracterizata de factorul "dau si primesc".

    RăspundețiȘtergere
  6. Prietenia…..da,exista,fara ea …suntem saraci ,pierduti.. Uite, incerc sa scriu acum pentru tine,prietene, oricare ai fi…si oriunde te-ai afla dar care imi atingi adesea sufletul.
    Eu simt nevoia adesea sa impart cu tine un gand,prietene…care poate citesti sau nu citesti aceste randuri…Si stii ..asa mi se pare mai usor…caci e tare greu sa scrii cand stii précis ca te lectureaza cineva.E greu.. pentru ca uneori deschizi usa sufletului si crezi ca esti doar tu cu tine,tu cu dorul tau ..ce nu minte si nu tradeaza..Ai vrea ca nimeni sa nu afle taina stelelor din ochii tai.. iar codul secret al inimii tale sa nu fie niciodata descifrat.…. Si totusi ..scriu pentru tine, prietene….Stiu ca tu imi mangai trandafirii albi ,ofiliti de cuvinte nerostite,imi stergi lacrima ce s-a revarsat peste gandurile mele..
    Prietenii cunosc si limbajul tacerii..ei te ajuta sa ridici perdeaua prafuita a unui vis ,uitat pe un colt de stea polara…Te ajuta sa razi..cand visul plange...

    Si totusi astazi ,asezata la calculator, astazi interpretez la chitara tastaturii balada pentru tine ,draga mea prietena Oga.!!Tu ai nevoie de prieteni,ai nevoie de iubire.,, Tu esti o femeie ce adora dansul ,umblatul..o nebuna frumoasa ce miroase a poezie..Nu e asa ca in fiecare seara iesi din tine,aprinzi un foc de tabara si chemi toate culorile sa danseze in jurul lui pana in zori? Astazi iti scriu pentru ca vreau sa te scot la plimbare sa parasesti acea camera cu geamuri inchise ce se umple cu dorintze la timpul prezent.
    Hai,intinde mana...
    Incearca sa-ti pictezi visul… culorile sunt întotdeauna de partea artistului.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt Camelia Andrei,asa zis-a ingerul pazitor,o femeie normala din carne si oase,care rade,canta dar si plange.Poate mai sensibila si mai de moda veche, vrea cu orice pret ca lumea sa fie buna si fericita si daca eu pot face ceva pt.asta ma implic cat pot.Toti vedem prin prisma noastra conceptul PRIETENIE,depinde si ce experiente am avut.Cand ne-am facut primele prietenii am dorit sa fie intr-un fel anume, pt.ca simteam nevoia sa avem pe masura celor date.Incet incet ne-am dat seama ca a ramas doar cuvantul PRIETENIE, DEOARECE PRIMII CARE TE-AU INJUNGHIAT AU FOST PRIETENII. Din diferite motive:invidie,gelozie etc.Acum cativa ani cand nu mai credeam in prieteni si prietenie,vazand pe propria-mi piele ca toti vor cate ceva de la tine dar nu primesti nimic in afara de un gust amar, am cunoscut prietenia in adevaratul sens al cuvantului.OLGA!!!!!draga mea Olga ce pacat ca lumea nu stie cine esti cu adevarat.....Pt.unii esti doar OLGA MORAR.....Ce pacat ca nu au avut norocul meu de a te cunoaste!!!!Am citit cele cateva comentarii facute dupa experiente proprii.Mi-a placut mult ce a scris Marioara Toader, suflet sensibil si romantic,dar fara balsam pt.ranile lasate de prieteni.(probabil.Prietenia poate insemna prezenta, o scrisoare ori un telefon.Poate fi efemera, solida, pragmatica,poate sa dureze o viata ori o saptamana.Iti poate lasa un gust amar ori iti poate incalzi memoria ca un lucru de pret. Dar nimic nu poate inlocui prietenia mea cu tine draga Olga, nici puterea,nici frumusetea,nici banii.Nu exista iubire mai profunda,nici mai puternica,decat cea pe care o respira prietenia noastra.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,Camelia..ai dreptate sunt sensibila,romantica si visatoare,chiar naiva,,desi am in spate niste ani.Da,cuvintele mele sunt impersonale..sarace ,nu stiu sa vindece ..eu doar imi exprim, cum spuneam, sperantza ca prietenii adevarati pot sa mangaie ...visul ranit..pot sa incalte mersul tau si sa te ajute sa pasesti inainte cand te simti cazut..Eu exprim poate ce ar dori sufletul meu pentru ca eu nu sunt asa norocoasa ca tine si ca Olga..voi va aveti una pe alta...Dummezeu a infaptuit o minune prin asta..Eu.. doar visez,uneori imi pictez visul si ma joc cu parul ondulat al poeziei, alteori visez sa am prieteni adevarati care sa danseze cu mine in tangoul prieteniei.
      Am lasat in inima mea trecere libera pentru oameni ,unii prezente invizibile ..dar in ale caror palme m-am ascuns uneori pentru a –mi usca ploile de pe umeri.Crezi ca eu nu am fost ranita? insa incerc sa cred in contunuare in oameni..in prieteni.

      Ștergere
  8. Olga, articolul tau a venit in momentul in care eu am pierdut o prietena, iar cand spun ca am pierdut-o, nu spun ca am scos-o din viata mea, pentru ca vrand- nevrand ne vom "lovi" una de cealalta.
    Am prieteni adevarati ,si multumesc lui D-zeu ca mi i-a dat, dar ea era mai aproape de mine , aveam multe lucruri in comun, iar acum eu m-am ales cu un gol in suflet si o lectie-n "buzunar".
    Si mi-a placut comentariul unui cititor de-al tau Dan:"Niciodata sa nu profiti de pe urma celor pe care ii numesti prieteni".
    Din pacate mult prea putini oameni stiu acest lucru.
    Te pupicesc mult de tot!

    RăspundețiȘtergere
  9. Asta inseamna ca vor urma alte si alte ploi...
    Scuze, comentariul de mai sus s-a prelungit fara sa vreau!
    Fericiti cei ce cred!

    O duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu am inteles la care comentariu te-ai referit?

      Ștergere
    2. ploile fac parte din noi..

      Ștergere
    3. A raspuns "autoarea" frumoaselor cuvinte...

      Am vrut sa te salut, te-am salutat dar ochii mi-au fugit pe comentariul ultim in pagina si acolo se scria despre "ploi pe umeri"...
      Si nu am putut rabda sa nu "prelungesc" fiorul de frumusete trista...

      Ștergere
  10. Spunem prea usor...prietenul meu ,prietena mea .....descoperim adevaratii prieteni abia in momentele grele ale vietii. Atunci din multimea de prieteni te trezesti aproape singur dar fericit ca cei ramasi sunt cei pe care te poti spijinii .In rest, putem spune doar ca exista interese mai mari sau mai mici!

    RăspundețiȘtergere