Blog premiat

marți, 22 iunie 2010

Venetia

Ne-am trezit de dimineata in acea zi pentru ca am hotarat ca mergem cu trenul la Venetia,astfel incat sa nu avem probleme cu parcarea la Venetia ,de altfel nu poti sa circuli decat pe jos,sau cu gondola,salupa sau feribotul,nu ne-ar fi fost de mare folos masina...am urmarit incaltamintea  locuitorilor,era una comoda gen espadrile,cam asa ne-am echipat si noi,cat mai comod pentru ca stiam ca vom avea de strabatut kilometri buni in acea zi pe jos...
Am avut emotii mari cand am vazut din departare orasul si n-am ezitat sa fac fotografii de cum l-am zarit....mi se parea extraordinar totul,imi dorisem de mult sa ajung aici...si uite ca visul mi s-a implinit!Vedeam  de la fereastra trenului orasul in departare si abia asteptam sa pun piciorul pe pamant...in gara primul lucru care l-am facut a fost sa ne cumparam un ghid,nu voiam sa pierdem nimic...dar, din pacate pentru a vedea totul am realizat ca ne trebuia cel putin doua zile,Camelia chiar propusese la un moment dat acest lucru...adica sa ne luam camera la hotel...doar ca ,deh! avea si ea job...nu prea poti sa-ti faci de cap cand lucrezi,te limitezi la cat se poate si cum se poate...

La un moment dat a trebuit sa gasim o terasica unde sa ne mai odihnim picioarele ca-i de mers pe jos,nu gluma,astfel incat am luat masa la o terasa si cu forte noi am luat-o din nou la drum.... :)
Treceam peste podurile care faceau legatura intre stradute si admiram peisajul de sus,perechile de indragostiti care se plimbau cu gondola si rugau gondolierul sa imortalizeze momentul...Camelia a insistat sa ne plimbam cu gondola dar...eu sunt taur si ma simt bine atunci cand am pamantul sub picioare nu apa...cu alte cuvinte mi-e frica de plimbarile pe apa,o singura data in Franta m-am plimbat pe Oceanul Atlantic cu vaporul,dar nu mi-a fost prea bine,trebuie sa recunosc...Mi-a placut faptul ca nu era asa cum imi spusese cineva,adica ca apa din canale mirose ingrozitor si ca nu poti sa stai in preajma ei...nu! noi chiar mai opream la cate-o terasa sa bem ceva racoritor pentru ca trebuie sa va spun ca am prins o zi ingrozitor de fierbinte...dar nu numai acolo,mai ne asezam si pe treptele unui pod,asa cum facea cam toata lumea  care era foarte degajata...importanta mi se parea la acea vreme  sa vad cat pot din aceasta regina a Marii Adriatice - Venetia! nimic altceva nu ne preocupa...n-am reusit evident sa trecem peste cele 400 de poduri care fac legatura intre labirintele de canale,n-am reusit nici sa vedem salba de muzee si monumente care de altfel sunt un adevarat tezaur artistic mondial,nu poti reusi acest lucru intr-o singura zi,iti trebuie asa cum va spuneam cateva zile,dar cine stie poate odata voi apuca si acele zile...voi vedea orasul lagunelor , bucata cu bucata,pentru ca chiar merita!Aproape langa fiecare pod astepta cate-o gondola,dar preturile nu sunt chiar mici ,100 de euro o plimbarica cu gondola,dar nu asta era problema noastra ,am vrut sa cuprindem  cat mai mult ,sa vedem cat mai mult...la un moment dat ne-am indreptat spre feriboturi...era trafic mare si circulau la distanta de cateva minute...am realizat insa ca nu ne-am fi incadrat in timp....si am fi ajuns prea tarziu acasa...Stradutele inguste ma fascinau...banuiesc ca locuitorii acelor cladiri nu vedeau soarele in casa niciodata si mai banuiesc ca aveau si igrasie in casa...dar mai conteaza?cand esti in Venetia?? Am gustat si inghetata lor,e grozava,credeti-ma! eu nu ma dau in vant dupa inghetata,dar la insistentele Cameliei,am savurat si eu o inghetata cu vanilie si alune...mmm!!! te lingi pe buze,e grozava!Data viitoare cu siguranta voi vedea Venetia si ma voi plimba si cu feribotul,care nu costa chiar atat de mult ,28 de euro,iti trebuie insa timp,intr-o zi e imposibil sa cuprinzi totul,asa ca luati aminte,cel putin doua - trei zile programati pentru a vedea aceasta perla a Adriaticii ,acest oras considerat unul dintre cele mai frumoase orase ale lumii...Daca ajungeti in Italia este pacat sa nu vizitati acest oras,chiar daca nu reusiti in intregime...asa cum s-a intamplat in cazul nostru.... Cateva din obiectivele turistice ale Venetiei sunt: biserica Santa Maria della Salute; Piazza San Marco; biserica San Marco; IL Campanile; Palatul Ducilor; Ponte Rialto;insula San Giorgio; biserica San Giorgio Maggiore; Palatul Venier dei Leoni .In biserici nu am reusit sa facem poze,dar am ramas adanc impresionate,nu ne venea sa iesim afara...stiam insa ca suntem legate de timp din pacate.Ramai mut cand vezi atatea frumuseti,asa cum de altfel s-a intamplat si cu aparatul meu foto...a amutit si el,m-a lasat cand mi-a fost lumea mai draga!Dar sper ca imaginile care am reusit sa le imortalizez v-au deschis dorinta de a-l vizita....:) astfel incat am sa spun vizitati-l !!!!... pentru ca vorba lui DD :"nici nu stiti ce pierdeti"... :)