Blog premiat

miercuri, 18 septembrie 2013

Gura lumii e sloboda...

   
"Lumea e ca dansa si ca dansa suntem noi", din pacate avea mare dreptate  Eminescu cand spunea  asta si sa nu uitam si proverbul acela romanesc care spune ca"vezi paiul din ochiul altuia dar nu vezi barna din ochiul tau" cam asa suntem noi oamenii, mi-a placut povestioara de pe net si am dat-o in copy paste, spre a intregi spusele de mai sus!

"Traia odata intr-un sat un taietor de lemne. In fiecare zi mergea in padure sa taie lemne. Intr-o seara, pe cand se intorcea in sat, intra la carciuma, unde se intalni cu cumnatul, cumatrul si vecinul, iar acestia zisera:
- Mai Ionica, stii tu ce nevasta barfitoare ai, nu mai exista una la fel in tinut!
- Ascultati la mine, numai nevasta mea barfeste, ale voastre nu? – raspunse Ionica. Fiecare barbat isi apara nevasta, cum se cuvine.
Vazand asta, Ionica spuse:
- E bine, daca asa ziceti ca nevestele voastre nu barfesc, eu va demonstrez intr-o zi ca va inselati! Imediat au pus pariu pe o sticla de vin, dupa care Ionica pleca spre casa. Seara se culca linistit, fara sa pomenesca nevestei despre pariu.

Dimineata, nevasta lui Ionica se scula, si merse sa dea mancare la animale. Ionica sari din pat, si aduse din bucatarie un ou, pe care il ascunse sub plapuma. Cand intra in casa nevasta lui, il intreaba:
- Ionica, tu inca in pat lenevesti?
- Pai, nevasta, eu nu pot merge azi in padure. Azi noapte s-a intamplat ceva cu mine, dar nu am curajul sa-ti spun!
- Da ce-i cu tine, barbate, spune odata!
- Vai, nevasta!- zise scotand oul de sub plapuma.
- Uite, am ouat un ou azi noapte! Dar sa nu cumva sa spui cuiva din sat! - Vai mie, nici nu pomenesc nimanui!
Femeia intra in bucatarie, se uita pe fereastra spre casa uneia dintre vecine, apoi la cealalta vecina, care tocmai iesea din casa.
- Tu Marie, ia vino putin incoace sa-ti spun ceva: Ionica s-a ouat!
- Ce-a facut?
- S-a ouat! Ou de gaina!
- Si cate oua?
- Pai unul, ce nu ajunge?
Dar sa nu te puna sfantu sa spui cuiva, ca Ionica ma mananca!
- Vai, da bineanteles ca nu spun nimanui! Ei, dar in ciuda promisiunii, vecina merse in graba la cumatra sa, si, de cum intra in casa, zise:

- Vai cumatra, ai auzit ce grozavie s-a intamplat? Ionica vecinul s-a ouat trei oua!
- Nu se poate!
- Ba da, acum mi-a zis nevasta lui, dar sa nu spui nimanui! Bineinteles ca aceasta promise ca nu spune nimanui, dar de indata ce ramase singura, alerga la nasa ei:
- Vai nasa, ce grozavie, Ionica s-a ouat!
- S-a ouat? Si cate oua?
- Am auzit ca sase oua s-a ouat!
Si asa a trecut ziua, femeile alergau de la una la alta sa duca barfa mai departe in sat. In tot acest timp, Ionica statea linistit in pat, gandindu-se, oare femeile vorbesc despre el? Spre seara, isi lua pantalonii si haina pe el, si merse din nou la carciuma. De cum intra in carciuma, toata lumea se uita buimaca la el.
- Ce-i cu voi oameni buni, ce va holbati asa la mine?
- Pai am auzit in sat ca te-ai ouat o suta de oua, le-ai si clocit, si au iesit patruzeci si cinci de rate, patruzeci si cinci de cocosi iar zece pui au pierit.
- Ei, pai ascultati la mine, eu m-am ouat un ou din gluma, nouazeci si noua de oua le-au adaugat nevestele voastre. Doar o zi mi-a trebuit sa va demonstrez ca si nevestele voastre sunt barfitoare. Unde-i sticla aia cu vin? Si au mincat si au baut, poate si azi petrec undeva, daca nu au murit."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu